در این نگاره با برنامه نویسان مریخی همراه باشید ، مشاوره و تحلیل سایتتون بر اساس گوگل کنسول و ارائه راه حل های موثر در افزایش رتبه سایتتون و نزدیک کردن Total impressions به تعداد کلیک هاتون.
قطعا شما هم به عنوان یک سئوکار با گوگل سرچ کنسول آشنایی دارید و میدانید که یکی از بخش های مهم در سرچ کنسول گوگل بخش Performance ان است و گزارشاتی را مبنی بر میزان یا تعداد ایمپرشن در یک بازه زمانی خاص به سئوکار می دهد، حتما بعد از خواندن این مطلب این سوال برای شما هم مطرح می شود که در کل impressions در گوگل کنسول به چه معناست و چه تاثیری بر سئوی سایت ما خواهد گذاشت؟
همچنین بخوانید: بک لینک چیست و چه کاربردی دارد؟
فرض کنید شما به عنوان یک کاربر کلمه یا عبارت مشخصی را در موتورهای جستجو گوگل سرچ می کنید، به محض سرچ کردن شما، نتایجی برای شما به نمایش گذاشته می شود که ممکن است در بین نتایج به نمایش گذاشته شده وب سایت شما نیز نمایش داده شود و در واقع می توان گفت به یک ایمپرشن برای سایت شما تبدیل می شود. به طور کلی به تعداد دیده شدن یک URL مشخص در نتایج جستجو impressions گفته می شود، با توجه به مهم بودن میزان impressions این روزها در بحث سئو به یک اصل اساسی و مهم تبدیل شده است.سوال: فرض کنید که عبارت برنامه نویسان مریخی را سرچ کردید و هم صفحه مشاوره سئو از سایت برنامه نویسان مریخی باز شد و هم صفحه تماس با ما آیا هر کدام از این دو نتیجه و دو صفحه برای آن ها یک impression جداگانه ای خواهند بود؟ بله برای هر کدام نتایج مجزایی ذخیره میشود زیرا که نتایج برای هر صفحه به صورت مجزا ذخیره میشود و اگر محتوا دو صفحه تکراری نباشد (که البته در الگوریتم جدید گوگل صفحات تکراری تنهای یک صفحه می ماند و صفحه دیگر از نتایج جست و جو خارج میشود) ممکن است که هر صفحه با توجه به محتوا آن در کلمات کلیدی مختلفی رتبه های مختلفی را دریافت کند.
آیا در سرچ عبارتی اگر من در نتایج صفحه اول نباشم باز یک عدد به ایمپرشن من اضافه میشه؟
با کمال احترام برای 99 درصد از صفحات وب فارسی که در خصوص سئو توضیح میدند و مدئی هستند باید بگیم : بله که محاسبه میشه، شرکت و فریلنسرهایی که میفرمایید ، مادامی که کاربر در صفحه مربوطه نباشه (مثلا کاربر صفحه اول گوگل هست و 10 نتیجه میبینه و ما نتیجه 11 هستیم و در صفحه دوم) یک ایمپرشن به سایت ما اضافه نمیشه حتما به نسبت Position و impressions در سرچ کنسول توجه کنند تا متوجه حقیقت بشند.
برای اینکه به آمار و گزارشات بخش impression گوگل سرچ کنسول دسترسی پیدا کنید همانند تصویر زیر وارد بخش performance سرچ کنسول شده و برای مثال وارد بخش search results شده و طبق تصویر زیر impression را مشاهده نمایید، شما در هر بخش از سرچ کنسول می توانید گزارشات impression را دریافت نموده و آمار پیشرفت و یا افت سایت را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.